Det her er særligt for vores klynge

Hvad er særligt for vores klynge?

Vi har høje ambitioner for det pædagogiske arbejde

Hvordan kan det ses?

Vi skaber og vil skabe høj kvalitet i vores enheder som kan ses i tilsynsrapporterne, børn som trives og et lavt sygefravær, lav personaleudskifting, og et velfungerende ledelsesteam.

Vi sætter børnefællesskaberne i centrum og tænker børnenes perspektiv ind i alle kontekster

Hvordan kan det ses?

Vi laver af og til særlige aktiviteter for og med børnene i dagligdagen, det kan være årstidsfester og små fester på tværs

Vi ”giver´ den fuld gas” og arrangerer årligt en stor børnefestival for alle klyngens børn hvor aktiviteter er helt på børnenes præmisser både til vores vuggestuebørn og børnehavebørn. Dette har været i bero siden pandemien

Det må gerne være sjovt at være barn og medarbejder i Børnefortællingen.

Tillidsdagsorden og systemisk tænkning i alle lag i organisationen.

Hvordan kan det ses?

I Børnefortællingen har vi en grundlæggende tillid til hinanden som mennesker.

Vi vil i Børnefortællingen arbejde for en professionel uenighedskultur hvor vi vil stræbe efter at have tillid til hinanden og have fokus på det fælles - kerneydelsen.

Vi skal sammen skabe en kultur i Børnefortællingen, hvor vi kan undre os og være nysgerrige på hinanden og have tiltro til at alle vil yde deres bedste og har en positiv tilgang til vores opgave, jævnfør systemisk tænkning * http://macmannberg.dk/

Vi styrer klyngen og økonomien ud fra et solidaritetsprincip.

Hvordan kan det ses?

”Alle børn skal have lige muligheder for leg og læring” Det får de når rammerne er lige og i orden. Vi fordeler pengene ud til alle enheder i starten af året, men der kan opstå uplanlagte transaktioner som ændrer økonomien hvorfor vores grund tanke er et solidaritetsprincip hvor alt over- eller underskud på de enkelte enheder fordeles til hele klyngen året efter.

Vores mål er at få en klynge med en god økonomi, dvs. ingen underskud, da det er sjovere at arbejde og være barn i en økonomisk veldrevet virksomhed, frem for en underskudsvirksomhed.

Vi har i mange år styret økonomien så fint, at sproglige narrativer som; ”det har vi ikke penge til” ikke eksisterer i vores hverdag.

Når vi styrer og prioriterer i vores klynge, er det med fokus på at se muligheder fremfor begrænsninger, da vi på den måde sammen skaber en sjovere hverdag for børn og forældre.