Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Klyngens Visioner

Vision for Børnefortællingen 2019-2022. Der er nye visioner på vej for 2024-2027

Børneperspektiver er vores ledestjerne. Vi vil være en organisation med faglig transparens, så vi inspireres og udvikles til at skabe højkvalitet for alle børn. Vi vil have en tæt samskabelse af udvikling og drift i organisationen. Vi vil arbejde med bæredygtighed i alle perspektiver.

 

Børneperspektiver som ledestjerne

  • Børneperspektiverne står centralt i vores beslutninger
  • Fælles faglig forståelse og sondering mellem barnets perspektiv og børneperspektivet.
  • Vi hører børnenes stemme?
  • Pædagogiske lege- og læringsmiljøer forbedres og udvikles løbende til gavn for alle klyngens børn
  • Vi bruger data og ser på effekt i det kontinuerlige arbejde med børneperspektiver.

Højkvalitet for alle børn

  • Alle klyngens medarbejdere deltager i fælles dialoger, beskrivelse og formulering af højkvalitet
  • Alle medarbejdere arbejder med Den Styrket Læreplan
  • Kvalitetsdialog i KLT
  • Rette medarbejdere til de rette opgaver
  • Organiseret pædagog studerende og rekruttering

Styrket samskabelse i Børnefortællingen

  • Styrket MED som et stærkt organ i Børnefortællingen
  • Fælles ejerskab til nyrevideret udvalgsstruktur
  • Tværgående klyngeindsats prioriteret
  • Samlet evaluering af 3-årig proces og styrket klyngeorganisering.

Bæredygtighed

  • Vi har en ”Klima og miljø profil”, som inddrager børnene
  • Ressourceforbrug, ”ikke at bruge mere end det man har at give af” 
  • Forældrepartnerskab der iscenesætter sig selv som aktiv deltager
  • Økologi og nærhedsprincippet 
  • Ledelsesmæssigt finde det bæredygtige i det hele, hvad er den bæredygtige beslutning? Hvad kalder den meningsfulde prioritering på?

Stærkere faglig transparens og samskabelse i klyngelederteamet

  • Styrket åbenhed og transparens i KLT
  • Fælles tydelige faglige rammer og mål
  • KLT´s kompetencer og opgaver er afklaret og udfoldes i det tværgående samarbejde
  • Styrket solidarisk fællesskab
  • Etablering af tillidsfuldt og ligeværdigt samarbejde i KLT.